Z Deštného Na Šerlišský mlýn a Sedloňov - cyklookruh s náročným stoupáním a nezapomenutelným sjezdem

Zobrazit pro tiskZobrazit pro tisk

Na ŠerlichTyp kola: horské; Vzdálenost: 19 km

Orlické hory jsou protkané cyklostezkami i turistickými trasami a tak můžete celkem bez problémů přejet na kole za dva nebo tři dny celý jejich hřeben. Tato cyklotrasa vyrazí z Deštného a přes Šerlišský Mlýn nás povede na hřeben Orlických hor, aby poté klesla zpět dolů, do Olešnice.

Vyrazíme z Deštného v OH (od hotelu Orlice) směrem na Šerlišský Mlýn. Cesta je mírně do kopce a od rozcestníku Deštné (Zákoutí) nás povede modrá turistická značka.

Z Mlýna budeme pokračovat v dalším stoupání, tentokrát o něco prudším, po cyklotrase 4071, cyklistické magistrále Orlických hor až do Polomského sedla, kde o je o kousek výš, než stojíme i turistický rozcestník.

Tady opustíme cyklostezku a vydáme se po červené turistické značce směrem na Vrchmezí. Nepojedeme ovšem dlouho, za po 300 metrech narazíme na rozcestník v lese - "Polomský kopec", kde odbočuje z hlavní červené hřebenovky žlutá turistická značka.

Doposud jsme stoupali, ale teď vám mohu slíbit, že si to opravdu užijete. Dlouhý a technicky náročný sjezd vede odsud až dolů do Sedloňova. Pokud hledáte občerstvení, nabízí se restaurace v Sedloňově na náměstí.

Ze Sedloňova je zpět do Deštného nejlepší jet po silnici, ovšem opět nás čeká pořádná kopec. Vyrazíme směrem na Horní Sedloňov a po vystoupání dlouhého a táhlého kopce dojedeme k autobusové zastávce Plasnice, kde se napojíme na hlavní tah do Deštného. Dáme se doleva z kopce a za pár minut jsme opět přímo v centru Deštného v OH.

Charakteristika:
Náročná a stoupavá trasa, vhodná pro zkušené bikery s dobrou fyzičkou

Trasa:
Deštné v OH - Šerlišský mlýn - Polomské sedlo - Polomský kopec - Sedloňov - Deštné v OH